Cod etic

cod-etic-black-white-final

Codul etic al brokerilor de asigurari, membri UNSICAR

Bazandu-se permanent in activitatea sa pe buna credinta, profesionalism si onestitate in relatiile cu clientii, cu asiguratorii si cu ceilalti intermediari, brokerul de asigurari membru UNSICAR se obliga sa respecte urmatoarele principii:

1. Sa reprezinte interesele clientilor sai exclusiv in baza unei imputerniciri si sa puna întotdeauna aceste interese pe primul plan.

2. Sa aiba ca prioritate imbunatatirea continua a serviciilor oferite clientilor.

3. Sa analizeze cu cea mai mare atentie riscurile clientilor si sa recomande cele mai adecvate solutii de protectie impotriva acestora.

4. Sa explice clienților termenii si conditiile contractelor pe care le recomanda, nelasandu-le acestora nici o indoiala asupra drepturilor si obligatiilor ce le revin.

5. Sa considere toate informatiile legate de afacerea si viata privata a clientilor ca fiind de stricta confidentialitate

6. Sa actioneze in relatia cu asiguratorii cu buna credinta, prezentand acestora informatii cat mai complete si mai clare, fara a le ascunde adevarul.

7. Pe baza experienței profesionale, sa solicite asiguratorilor sa ofere inovatii si modificări ale produselor si ale conditiilor de asigurare pentru a raspunde necesitatilor clientilor.

8. Sa se opuna ferm oricarei decizii injuste a asiguratorilor care ar putea fi in detrimentul clientilor.

9. Sa informeze UNSICAR cu privire la eventualele practici incorecte ale asiguratorilor, pentru pastrarea unui climat de afaceri cat mai corect si a unei inalte etici profesionale in piata de asigurari, precum si din spirit de colegialitate.

10. Sa dea dovada de loialitate profesionala in relatiile cu alți colegi intermediari in asigurari. Nu va face afirmatii si nu va intreprinde actiuni care ar putea sa afecteze imaginea si prestigiul colegilor sai, cu exceptia cazurilor de contradictii profesionale, argumentate tehnic, si va fi oricand solidar cu ei in efortul depus pentru progresul activitatii pe piata de asigurari si pentru intarirea statutului profesional al brokerului de asigurari.

11. Sa respinga orice actiune prin care ar obtine avantaje, prin practici necinstite, ar oferi foloase necuvenite si care ar putea prejudicia calitatea serviciilor prestate si statutul profesiei.

12. Sa promoveze, după mijloacele sale, cultura publica în domeniul asigurarilor, prin oferirea de informatii corecte tuturor celor interesati si subliniind importanta asigurarilor in orice domeniu.

13. Sa nu includa niciodata in reclamele si materialele de prezentare folosite informatii neadevarate sau care pot induce in eroare publicul.

14. Sa apeleze mai intai la arbitrajul UNSICAR inainte de a se adresa oricarei alte instante, in caz de litigiu cu una dintre celelalte societati membre UNSICAR.

15. Sa respecte statutul de membru al UNSICAR si sa depuna efort permanent pentru bunul renume al UNSICAR, promovand imaginea acesteia in fata tuturor colegilor, partenerilor sau mass media. Totodata, sa raspunda favorabil tuturor sarcinilor pe care le va primi din partea conducerii UNSICAR si/sau prin hotărârile Adunarilor Generale si sa se achite intocmai si la timp de obligatiile stabilite.